گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

نمره صفر .

چند روز  پیش وقتی  کارنامه میان ترم  دخترم را گرفتم با تعجب دیدم که تمام نمراتش عالی بود و فقط نمره   درس عربی صفر بود ....از آنجایی که میدانستم مدیر مدرسه به علت بی انضباطی بعضی از بچه های کلاس گفته بود به همه صفر میدهد ، پیش او رفتم و گفتم این انصاف نبود و  باید فقط به  دانش آموزان خاطی نمره نمیدادید ، این طوری خشک و تر باهم میسوزند و اثر تربیتی بدی برای آنها دارد ، این که توجیه نشد و حرفش یک کلام بود بماند ولی به قول دخترم این  کار تنبیه  خوبی برای همه  بچه های کلاس بود  چون  فقط چند نفر معدود تمام کلاس را به هم میریزند و بقیه ظاهرا ساکت میمانند و اعتراضی نمیکنند...

 دخترم گفت ،  این  همان نتیجه نهی از منکر نکردن است  که عواقب آن همه را گرفتار میکند

لا اقل درسی که  او از این موضوع گرفت مفید بود .

 حکایت کلاس آنها حکایت جامعه ماست ،  بعضی از مردم در ماه مبارک رمضان ، خیلی راحت در کوچه و خیابان روزه  میخورند ، یا وضعیت پوشش خانمها و یا حتی آقایون  بسیار افتضاح شده ولی هیچ کس جرات تذکر دادن  و یا شجاعت اعتراض  کردن ندارد ....و مطمئنا دیر یا زود دود آن به چشم همه مان خواهد رفت و نمره  همه  ما صفر خواهد شد .


Image result for ‫حدیث در مورد امر به معروف و نهی ازمنکر‬‎


نظرات 1 + ارسال نظر
پرستش یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 05:22 ق.ظ http://khoda15.blogsky.com/

عــزیــزم من خیلی نوشته هات واسم قابل احترام و شخیصن و حرف دل خیلیامونه من نمیگم جامعه امون اشتباه نداره چرا داره ولی خدا به همه ماها چیزی رو داده که ما رو از همه موجودات برتری بخشیـــده و اون عقل ماست چرا ماها روزه خواری بقیه رو بهانه کنیم یا بی حجابی خانم ها ماها میتونیم خودمون رو تصحیح کنیم نه اینکه از بقیه غلط بگیریم ما توی زندگی هیچ کسی نیستیم عزیزم خیلی از آدمها مشکلاتی رو دارند که گاهی از اینکه چقدر خسته ان گریه ات میگیره ، من عددی نیستم در برابر خانمی شما ولی باید بزرگ فکر کرد ما آدمها باید انسان باشیم نه اینکه فقط روزه و نماز بخونیم باید کمتر دیگران را قضاوت کنیم کمتر درمورد بقیه حرف بزنیم اینکه بتونیم به بنده هامون کمک کنیم بهترین کاره حتما نباید چادر بپوشی اینکه توی جامعه ما خیلی از کارای که داره صدا میده خیلیاشون چادری ان ! اگه بازم بی ادبی شد شرمنده ولی دوست داشتم نظرم رو بگم ...
من خودم فردی هستم روزه دار و نماز خون ولی کسی که نماز نمیخونه و روزه نمیگیره واسم قابل احترامه چون اونم انسانه

سلام نظرات شما کاملا متین ، بنده هم قبول دارم .من سعی میکنم هیچ وقت کسی را قضاوت نکنم ، و یا معتقدم ظاهر هیچ کس نمی‌تواند باطن او رامشخص کند ، و این دو گناه روزه خواری و بی عفتی را به عنوان مثال گفتم ..... غیبت ، دروغ ، تهمت و هزاران عمل دیگر هم ممکن است خیلی از ما انجام بدهیم ولی تک تک ما باید از سر دلسوزی هم دیگر را از این اعمال نهی کنیم تا جامعه مان سالم شود که این مهم ترین دلیل مبعوث شدن انبیا بوده ....
و شاید علت تأکید زیاد امامان ما به این واجب دینی باشد ، به عنوان مثال حضرت امیر میفرمایند : همه اعمال نیک و جهاد در راه خد ا در بر ابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای است در برابر دریا .
و یا امام حسین می فرماید من برای اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد