گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

جام جهانی یا جان جهاااانی! ؟

من از آن آدم هایی هستم که  وقتی اتفاق ناجوری برایم  می افتد  دوست دارم بخوابم،... به این  امید که وقتی بیدار شدم، متوجه شوم  که همه چیز خواب بوده فقط..

ولی امروز صبح که از خواب بیدار شدم بازمثل بیشتر مواقع متوجه شدم، خواب نبوده و واقعا تیم فوتبال ما صعود نکرد....

ساعت شش صبح، تلویزیون را روشن کردم و کانالها را دور زدم ببینم  چه خبر....

بیشتر کانالها یا یک برنامه مستند آرشیوی داشت یا سخنرانی مذهبی...در یکی از شبکه ها  آقای میرباقری به مناسبت روز ولادت حضرت زینب سخنرانی می‌کرد... مکثی کردم تا شاید کمی آرام شوم... 

میگفتند   «بیشتر ما انسانها  یقین داریم، هر آنچه اتفاق میافتد چه خوب چه بد، چه باب میل ما باشد یانباشد، تقدیر و خواست خداوند است  و شاید حتی بر آن صبر هم بکنیم و گلایه و شکایتی هم نکنیم  ولی از ته ته  دل راضی نیستیم که چرا مطابق با خواست مانبوده ... 

و بسیار کم اند آدم هایی  که همه جوره راضی اند به رضای الهی و تقدیرات او... در حادثه کربلا که همه چیز به  ظاهر وحشتناک بود،  وقتی ابن زیاد ملعون از حضرت زینب  پرسید.، کاری که خدا با شما کرد را چطور دیدی؟.... حضرت فرمودند، چیزی جز زیبایی ندیدم....»

بگذریم... 

دیشب در یکی از کانالها پیامی دیدم با این مضمون  « ایت الله ناصری رحمت لله علیه از جانب آیةالله بهجت   فرموده بودند در بازی قبل ایران و امریکا، در آسمانها به سبب دعای اهل ایمان  برای برد تیم ملی، غوغایی به پاشد که اگر یک بار مردم اینگونه برای فرج امام زمان دسته جمعی دعا کنند ظهور حتما محقق خواهد شد...» 

چقدر هنوز ما بیچاره ایم یا شاید هم  بی چاره! نشدیم هنوز... 



نظرات 2 + ارسال نظر
سلام چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 08:58 ق.ظ

با درود
کاشکی بعد نماز سخنرانی دکتر رفیعی را هم در مورد حضرت زینب گوش می دادید در کانال یک
خیلی جالب بود و اولین بار بود که من می شیندم
آره در بازی ها مردم واقعا دعا می کنند از خوندن آیه الکرسی و حدیث کسا و استغاثه به پیشگاه حضرت زهرا تا خوندن سوره توحید
اما خوب آمریکایی ها هم مردم مذهبی ای هستند ( البته خیلی ها نمیدونن )
شاید دعای آنها کارساز تر بوده است

شاید...ولی پیروزی دلایل مختلفی دارد و فقط یکی از انها دعا و ایمان است. شاید مهم تر از ان تلاش انسانها ست. که خداوند میفرماید «لیس للانسان الا ما سعی» و اینکه خیر انسان ا گاهی در شکست است گاهی در پیروزی... و چه بسا در شکست خیری است مه در پیروزی نه.
و این میدانها و نتایج آنها فقط یک ابتلا و آزمایش است و نتیجه ان ها مهم نیست چه باشد...

مهدیه حق شناسی چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:31 ق.ظ http://Embrace_peace.blogsky.com

عالی بود

ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد