گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

همه چیز تقصیر مردهاست....

دفعه پیش  مجبور شدیم که  با اتوبوس به کاشان برویم. صندلی کناری من یک خانم جوان بود  با ظاهری نه چندان مناسب.. وقتی وارد اتوبوس شد شال و پالتو اش را در آورد و انگار وارد اتاق خودش شده روی صندلی کنار من نشست.

البته دیدن  این وضعیت دیگر در کوچه و خیابان هم  عادی شده و دیگر تعجبی نمیکنیم متاسفانه.

و امثال من هم که حاضر نیستیم  یک  « به تو چه» ساده برای دفاع از دین و ارزشهایمان  بشنویم، چه برسد به دادن  خون و جون، مجبوریم سکوت اختیار کنیم و بی خیال امر به معروف و نهی از منکر میشویم. 

بگذریم... 

وقتی  این خانم مشغول صحبت  با تلفن بود. ، متوجه شدم عرب است. باب گفتگو را با او باز کردم... گفت  « آبادانی است... در تهران به دنبال کار آمده است.. الان به منزل خواهر شوهرش در قم میرود و همسرش در اهواز است... بچه ندارد و تصمیم هم ندارد داشته باشد چون   در سن پایین به اجبار خانواده اش با مردی که شانزده سال از او بزرگتر بوده ازدواج کرده و نتوانسته درسش را ادامه دهد. و الان مخفیانه مشغول گذراندن دوره ی دستیاری دندانپزشکی است تا بتواند از نظر مالی مستقل شود...»

و لابد بعد که مستقل شد تصمیم میگیرد طلاق بگیرد و از قید  و بند این زندگی اجباری آزاد شود.

راستش را بخواهید، دلم بر ایش سوخت، خیلی قابل ترحم بود، به او کاملا حق دادم که ظاهرش  اینگونه  باشد.

 مقصربد حجابی و بی عفتی تمام زنان ، مردهای اطرافشان  هستند.

اگر یک دختر خانم در خانه پدری اش به اندازه کافی از پدر و برادر و بقیه اهالی خانواده محبت و احترام ببیند... به موقع و با رضایت   کامل  ازدواج کند و از همسرش هم به اندازه کافی محبت و توجه ببیند، نیازی به این همه بزک دوزک و تبرج و خودنمایی  ندارد...

به نظر من به جای راهنمایی این خانمها باید اول مردانشان  را راهنمایی و مشاوره داد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد