گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

بحث داغ نانوایی...

امروز صبح رفتم نان بخرم.. در صف نانوایی دو خانم داشتند بحث می‌کردند. یکی از خانم‌ها ظاهرادر مترو  دستفروش  بود و از اوضاع اقتصادی و گرانی و اجاره خانه های بالا می‌نالید و مطابق معمول  حکومت و آخوندها را  نفرین می‌کرد. خانم دیگر معتقد بود همه آخوندها که بد نیستند و ما هر چه داریم از صدقه سر علماست..و امثال شما بیجا کردید از شهرستان مهاجرت کردید تهران و از گرانی اجاره خانه هم می‌نالید... در شهر  خودتان که هزینه ها کمتر است دنبال کار باشید. 

البته که همه ما می‌دانیم وضعیت اقتصادی مان خراب  است...

بسیاری از مردم از نبود کار یا  برای اینکه از کار سخت کشاورزی در شهر و روستا نجات پیدا کنند به تهران مهاجرت می‌کنند و با شغل‌های کاذبی مثل دستفروشی  اموراتشان می‌گذرد. 

ولی قبول کنیم مردم خودشان هم 50 درصد مقصرند... 

من خودم بارها دیده ام خانمهای دستفروشی که با انواع آرایشهای و جراحی‌های زیبایی مشغولند. خب اگر اوضاع اقتصادی بد است این کار ها برای چیست.؟ شما اگر بدبختید و از گرانی می‌نالید پس این همه هزینه برای چیست؟ 

و دوم اینکه هر وقت کم می‌آوریم تمام کاسه کوزه ها را سر آخوندهای بیچاره می‌شکنیم. باور کنید همانطور که همه مسئولین بد نیستند همه آخوندها هم بد نیستند. ما اگر اندک دین و ایمانی برایمان مانده به سبب وجود پر خیر و برکت بعضی از  علما است. نباید ناشکری کنیم تا مملکتمان مثل عراق و سوریه و افغانستان نشود... همین توسل و عزاداری هایی که در ایام محرم به راحتی داریم ، اگر امثال این علما و روحانیون مهذب نبودند  نداشتیم. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد